< Tillbaka

Brandexperten

Helt säkert.

  • Uppdrag: Varumärkesutveckling och ny grafisk profil
  • Syftet med uppdraget: Att uppgradera Brandexpertens varumärke, modernisera design, logo och erbjudande och bidra till att företaget blir en ledande aktör i framkant inom sin bransch.
  • Kommunikationsstrategi: Att med ett kundanpassat digitalt erbjudande som grund skapa modern kommunikation som utvecklar och förnyar säkerhetsbranschen. Utvecklingsarbetet startade under 2018 och det nya konceptet lanserades tidigt 2019.
  • Resultat: Omsättningen steg med 35,5 procent 2019 jämfört med 2018. Lönsamheten ökade i sin tur med 7 procent. När det gäller besök på nätet ökade de med drygt 46,3 procent när man jämför Q4 2019 med Q4 2018. Antalet unika besökare ökade under samma period med 36,7 procent.

Brandexperten

Helt säkert.

Typ av uppdrag: Kommersiella uppdrag

Uppdragsgivare: Brandexperten

Byrå: CO Törngrens AB/Graphera


Producerade enheter:

Framsida, ihopvikt folder.
Uppfälld folder med inviket infällt.
Uppfälld folder med inviket utfällt.
Baksida, ihopvikt folder
Exempel på ny grafisk profil.
Profilering av kontor.
Stäng