< Tillbaka

Smålandsgran

Din ekologiska julgran direkt hem till dörren.

  • Uppdrag: Julkampanj för Smålandsgran i Stockholms Tunnelbana.
  • Syftet med kampanjen: Att höja intresset och öka försäljningen av julgranar från Smålandsgran inför årets största högtid.
  • Kommunikationsstrategi: Att genom igenkänning och humor få människor att inse hur skönt det skulle vara om Smålangsgran befriade dem från allt stök och bök med att handla julgran på det gamla sättet.
  • Resultat: Det blev en rejäl försäljningsökning jämfört med 2018. Under 2019 firade ca 200 000 kunder jul med Smålandsgran, bland storkunderna tillkom Plantagen och Liseberg under året.

Smålandsgran

Din ekologiska julgran direkt hem till dörren.

Typ av uppdrag:

Uppdragsgivare: Smålandsgran

Byrå: Graphera/CO Törngrens AB


Producerade enheter:

Stortvalor i tunnelbanan.
Stäng