< Tillbaka

Ge dina barn ett språk

  • 2000 lanserades Läsrörelsen i en stor mediakampanj. En mängd läsfrämjande aktiviteter följde under åren, bland annat Skriv- och berättarfestivaler.
  • Samarbetet med McDonalds har lett till att barnen i Happy Meal har erbjudits 16,9 miljoner bra barnböcker i ett av Sveriges största och mest långsiktiga läsfrämjande projekt.
  • Annonsen på temat ”Bekämpa språkfattigdomen” fick enorm uppmärksamhet och spreds flitigt i sociala media.

Läsrörelsen

Ge dina barn ett språk

Typ av uppdrag: Samhällsorienterade uppdrag

Uppdragsgivare: Läsrörelsen/Elisabet Reslegård

Byrå: Mad

 Läsrörelsen 20 år


Producerade enheter:

Fan, Fan, Fan. Ge dina barn ett språk.>
ÅH FAN!>
Aha!>
Utan språk tar andra uttryck över.>
Jubileumsskrift för Läsrörelsens tjugoårsjubileum.>
Annons i DN och Expressen.>
Stäng